Persbericht: Nieuwe vrachtwagen voor de Bussumse stichting Kinderen in Nood

05 juli 2018

Afgelopen week mocht het bestuur van de Stichting Kinderen in Nood de sleutels ontvangen van een nieuwe (occasion) vrachtwagen.

Met deze nieuwe aanwinst hoopt de stichting weer allerhande aangeboden goederen in de directe omgeving op te halen. Deze goederen gaan via De (thuis)Haven aan de Peppels in Bussum op transport naar Roemenië, Hongarije en Oekraïne.

Daar worden alle spullen door erkende vertegenwoordigers ontvangen en gedistribueerd onder tehuizen, kansarme gezinnen en ouderen. Op deze manier krijgen de goederen een tweede leven en kunnen de ontvangers ook weer een positieve draai in hun leven maken.

Het oude vrachtwagentje werd ongeveer 10 jaar geleden als ‘tweedehandsje’ aangeschaft en was hard aan vervanging toe. Het had vele kilometers gemaakt, had heel Nederland gezien, de lagers, koppelingsplaten en versnellingsbak waren al eens vervangen. De stichting stond vorig jaar voor de keuze te stoppen met het ophalen van hulpgoederen bij particulieren, scholen, ziekenhuizen e.d. óf investeren in een andere wagen. Het werd de tweede optie: er kwam een oproep in de nieuwsbrief van de stichting, er werden presentaties gedaan en er werd geld opzij gelegd. Zo kon met hulp van sponsoren een nieuwe vrachtwagen worden aangeschaft.

De stichting, die op 8 november a.s. het 200ste transport naar Hongarije/Oekraïne laat gaan,  blijft voor hun belangrijke werk op zoek naar mensen die hen willen steunen. Zo zijn er op De Peppels in Bussum vrijwilligers nodig op de donderdag- en vrijdagmiddagen voor het sorteren van kleding. Ook kan de stichting nog mensen gebruiken bij  het maandelijkse laden van een transport, is er plaats voor een chauffeur én voor een persoon die handigheid en plezier heeft voor het plaatsen van berichten en foto’s op social media. Voor info: www.kindereninnood.nl en op telefoonnummer 0356910550 (voorzitter).